Uppdatering

Okeeeej, nu var det länge sen jag uppdaterade.. Here goes:

Handstands


Äntligen!
Äntligen har jag stått på händer på Dame du Lac!

Jag tränade länge för det där, och äntligen har jag gjort det..
Jag var sjukt skakis när jag stod där uppe och skulle upp till min handstand. För det första så fanns det inget bra ställe att placera händerna på, sen att man kan ramla ner om man hamnar i obalans. Att min morsa stod där nere och var skitnervös hjälpte inte heller :p
Men jag gjorde det och det är jag stolt över!

Förutom det så har jag lärt mig grodställning->press-up->handstand och att gå upp och ner för trappor. Neråt klarar jag ca 7 steg och uppåt har jag som mest klarat 3 steg.

Alltid kul när man ser sin utveckling, man blir så mycket mer motiverad att fortsätta!

Parkour

Har nu kommit igång igen efter ett uppehåll i sommar, det rullar på.
Jag vill jobba rätt mycket på min spänst och allmän ben styrka denna termin samtidigt som jag ska försöka hålla igång överkroppen samtidigt. Idag är jag bättre än vad jag var för exakt ett år sedan, vilket måste betyda att jag gör något rätt. Visserligen har jag inte utvecklats lika mycket som andra traceurer jag känner, antagligen så har jag utvecklats minst om jag ska jämföra mig med mina traceur kamrater. Parkour handlar dock om inviduell utveckling. Bara att fortsätta träna hårt och utvecklas!

En ny termin har startat i hallen nu och den här terminen ska vi försöka få mer ordning och struktur på det hela.


Systema

Systema?
Systema är en rysk kampart som skiljer sig rätt mycket från andra kamparter.
Denna termin har jag bytt ut boxningen mot systema. Boxningen tog upp för mycket tid kände jag, det blev alldeles för lite tid över för parkour förra terminen.

Ska bli intressant att få en inblick i systema, har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta efter jul eller inte. Jag vet väldigt lite om systema men det verkar riktigt intressant och jag har lärt mig mycket på bara några träningar så vi får se vart det leder ^^


__

Det var nog en snabb överblick över vad som har hänt, vi får se när jag uppdaterar nästa gång..
Bai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0