Uppdatering

Det var ett tag sedan jag uppdaterade här, so here goes..


Jag kan börja med att berätta att jag klarade av min första långsama, symetriska muscle up igår!
Jag provade nämligen ett grepp som kallas "false grip", vilket innäbär att man hänger handleden på stången. Lite svårt att förklara, men jag lärde mig det på http://www.beastskills.com ^^ Checka sidan! Den har massvis med bra tutorials på olika bodyweight övningar.

Handstandsen går bra även fast jag har slarvat lite grand >_>.. Mitt rekord på att stå still är nu ca 53 sekunder och jag kan nästan göra en armhävning hela vägen ner..
Jag har även klarat min första press-up.. Fast jag har ej lyckats göra om det än.

Boxningen rullar på bra och jag känner att min kondition har förbättrats sedan jag började. Jag tycker också om fysträningen som vi kör på träningarna och känner på den biten också att jag har blivit starkare^^


Nu på senaste tiden när solen har börjat titta fram så har jag kännt mig sjukt sugen på att gå ut och träna, men jag vill inte riskera att min kropp inte kommer kunna återhämta sig vilket kan resultera i skador..
Eftersom att jag redan som det är nu tränar sön-fre så vill jag inte lägga på mer träning.
Men när boxnings terminen är slut så kommer jag ha gott om tid för att träna ute och då jävlar!
För någon vecka sedan så var en boxnings träning inställd så jag passade på att träna ute.. Fan var skönt det var! Solen var framme, himmlen blå och eftersom jag tränade så var jag varm.. Det känndes som sommar.. Härligt ^^

Aja.. Jag tror det var det mesta.. Peace ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0