Ny termin, nytt schema!

Ännu en ny termin!

Min träning denna termin kommer fokusera på ett av mina favorit hinder inom parkouren.. En annan människa ^^

Jag kommer börja boxas nu på måndag, och jag valde boxning eftersom att jag anser att det är effektivast:
- Det finns inga sparkar vilket passar bra eftersom att försöka sparka någon på huvudet kanske inte är att rekommendera utomhus då man inte är uppvärm och har jeans på sig.. Boxning fokuserar på att slåss med bara nävarna vilket kan verka enformigt, men eftersom att man bara tränar på just det så blir man bra på just det snabbare än ifall man tränade sparkar som man inte kommer ha nytta av samtidigt.
- Inga kator och oeffektiva tekniker som man slösar tid på.
- Mycket sparring!

Dock finns det nackdelar så som att man inte utnyttjar armarnas fulla potenial till att attackera, t.ex armbågar, backnuckles etc.. Nackdelar med att man inte tränar sparkar är att man inte tränar på att försvara sig mot sparkar heller..

Menmen.. Inget är perfekt^^

Att jag kommer boxas innebär att mycket mindre tid kommer spenderas åt "vanlig" parkour.. Mitt enda parkour pass kommer bli söndags träningen nu framöver.. Men jag tror att det här kommer bli bra ändå :).


I sommar ska jag åka till Lisses igen, och har bestämt mig för att stå på händer högst upp på dame du lac, vilket innebär att jag också kommer bli tvungen att lägga stor tyngd åt att träna på handstands!
Jag har äntligen lärt mig stå på huvud vilket jag tror kan hjälpa förbättra min handstand, jag kommer också prova luta mot väggen metoden för att bygga upp styrkan för en stabil och balanserad handstand.


Hur allt går märker vi i slutet av den här terminen, så tillsdess.. Peace^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0