Boxning!

Nämen hej!


Yyyff.. Snacka om att jag är slut nu.. Har inte tränat såhär på länge ;o

Jodå, nu har jag börjat boxas igen, och idag var mitt första pass med den avancerade gruppen.

Träningen bestod av:
- Uppvärmning
- Sparring
- Säck
- Fys
- Hopprep/skugg

Jag har kommit fram till att min kondition suger, men har bara mig själv att skylla för det.
Redan efter första ronden sparring så var jag trött. Dom sista ronderna orkade jag knappt slå iväg slag. Men jag måste nog erkänna, det var skönt åka på lite spö!
Det jag måste arbeta på är:
- Kondition i armar
- Kondition i ben
- Bättre guard
- Mer kreativ i mina slag serier

Efter sparringen körde vi mot säck. Slå, slå, slå... slå lite till.. mjölksyra.. fortsätta slå..
Som jag nämnde tidigare.. Kondition.
Mådde nästan lite illa mot slutet vid säckarna..

Sista halvtimmen eller så var inte så farlig.. Fysen var inte så farlig och dom sista minuterna med hopprep och skugg var inte heller allt för jobbigt.

Jobbigt pass, men jag vänjer mig nog snart^^.. Det här 4 gånger i veckan går nog att överleva :)


In other news: Handstands!

Som jag nämnde i mitt förra inlägg så har jag lagt in handstands i schemat också, so far so good!
Jag satte som mål att kunna stå still i 15 sekunder mot sommaren. Nu, en vecka senare, så har jag klarat av över 16 sekunder. Jag tror jag underskattade mig själv lite grann när jag satte ut målet :p Dock så är det inte varje gång jag lyckas få kontroll över balansen i mina handstands.. Men det börjar arta sig!
Jag tror nog tillochmed att jag kommer klara av minnst en armhävning på händer mot slutet av februari om jag fortsätter i det här tempot!
Men jag får inte träna för mycket, känner redan nu att mina handleder är trötta.. Så jag tänker låta handlederna vila tills på onsdag. Jag vill inte bli skadad nu när jag precis börjat :p

Det var nog allt tror jag!
Peace ^^

Kommentarer
Postat av: Mirella

Shuue!! hur mår du?? jag är Mirella. Jag har också en blogg läs den. Roligt med träning igen har själv örjat träna innebandy igen.:)

2010-01-25 @ 23:10:21
URL: http://miwwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0