Måndags och tisdags träning

Uppdaterade aldrig igår, så här kommer ett dubbel inlägg ;p

Måndag (kenpo):

Vi tränade för det mesta på long form 1, känner att jag börjar kunna den hyffsat nu^^..

Tidigare har vår instruktör bara plockat tekniker @ random som vi fått göra, vilket inte är fel.. men det blir svårare att veta vilken som är vilken.. Så nu kommer vi få lära oss dom i rätt ordning, vilket jag tycker är bra ;p

Vår grupp har även blivit lite mindre, så nu slipper man stå att trängas ;p

Är taggad inför tävlingen den 8:e november^^..


Tisdag (parkour):

Det jag tränade på idag var precision jump. Det känns så jävla skönt att klara saker som man aldrig tidagre gjort.
Började med uppvärmning, sen så bestämde jag mig för att sätta en press som jag aldrig klarat tidigare.

Jag hoppade några gånger och märkte att jag antingen kom med en fot på, eller med båda fötterna precis på kanten (utan balans, lyckades inte stå kvar)..
Jag fattade direkt att jag inte lyckades klara den pågrund utav spärr..
Spärrar i huvudet är min favorit hinder, enda sättet att få bort spärrar är att pusha sig själv och bara göra det.

Jag vet inte hur många gånger jag hoppade, men många gånger var det.. Tillslut så lyckades jag nästan, jag gick upp och provade igen.. Och slog i small benet >_>
aaaaaj.. typ

Jag låg kvar en liten stund, sen så reste jag mig upp sakta för att se om jag kunde stödja på benet.. Jag gick runt lite för att se ifall det gjorde ont, det gjorde inte så värst ont.. Jag tog fram en bandage  rulle från väskan och lindade in benet för att värma och hjälpa stödja ifall att det blivit någon skada, för jag har inte klarat pressen än, och jag hade lovat mig själv att inte gå därifrån förän jag klarat det.

"If you are going to be dumb, you got to be tough!"
Aight, upp och börja hoppa igen.. Ca 5-6 försök och jag satte den!
Fan vad glad jag blev, den känslan man får när man vinner över sig själv.. en utav dom bästa känslorna som finns.. Dock så blev det ingen perfekt landning, men jag kom över.. och det var det som var målet^^..
Nästa blir att landa bra på den ^^

Sen så gick jag till öppen matta och körde lite fys träning..

Vad jag lärde mig:
- Efter att man provar hoppa en viss läng som man vet klarar.. men ändå misslyckas flera gånger i rad så börjar det se för långt ut.. Vilket inte är särskilt bra..
Vad jag gjorde var att jag stod och kollade på stället jag skulle landa på, och visualiserade att jag hoppade och hamnade 3-4 meter längre.. gjorde samma sak igen, den här gången så hamnade jag 5-6 meter längre..
När jag sen kollade på stället jag skulle landa på så såg distansen så kort ut, nästan som att man bara behöver ta ett steg över.

Hoppas det kan hjälpa er, för det hjälpte mig^^..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0