300 passe murraille

Idag har jag kört mitt jobbigaste träningspass någonsin.. Både fysiskt och psykiskt.

För någon vecka sen så läste jag lite i Blanes blogg, jag hittade många inspererande inlägg.. men ett utav inläggen fastnade jag lite extra på..

http://blane-parkour.blogspot.com/2009/01/law-of-averages.html


Jag bestämde mig för att gå ut och göra något liknande. Jag bestämde mig för att utföra 300 st passe murraille.

Inte nog med det, experimentet går även ut på att man ska utföra 300 st i rad, failar man på 299 så är det bara att börja om från 0.

Jag räknade ut att ifall jag gjorde 2-3 st per minut så skulle jag bli klar på ca 2-3 timmar.. Lätt som en plätt! trodde jag >_>..

Jag vaknade och en lätt frukost.. Jag fyllde min vatten flaska med några skedar socker, packade i en massa plåster i min väska och begav mig ut.


Det var soligt, tur det..


Jag började kl 08.48..
1 blev till 10.. Bara 290 kvar, det här ser ut att bli jobbigare än vad jag har räknat med.. tänkte jag.

30.. 270 kvar.. Jag drack lite vatten och fortsatte..

50! Jag kollade klockan.. 09.20, det här ser ut att ta längre tid än väntat >_>..
Jag tog fram en blyerts penna och skrev ner "09.20  50" på väggen bredvid, som en liten påminnelse.

Här ifrån så uppdaterade jag var 10 gång på väggen, eftersom att jag kände mig mer motiverad att fortsätta nu när jag lagt ut som små check points efter var 10nde repetition.

Kl var 09.48, jag tog fram pennan och skrev 90 på väggen.. En timme och jag har bara gjort 90 st.. wow, jag som trodde att jag skulle ha gjort över 120 st vid det här laget..


100! 200 kvar... >__________>
Nu började jag bli ordentligt trött.. Ifall jag failar nu så kommer det bli riktigt pain in the ass att börja från början.. Bara att ge fan i att faila >_>
50 kvar och jag är halvvägs.. bara att kämpa på!


150! Sa jag till mig själv efter att ha utfört min 150:onde rep.. Bara 150 kvar.. Nu kände jag mig lite mer motiverad att fortsätta, nu när jag är halvvägs så är det ingen idee att ge upp.



200... Min kropp känns tung, mina händer blöder och svetten rinner.
Nu är det bara 100 kvar, tanken att faila och få börja om från början nu var ingen trevlig tanke.. Helt ärligt så tror jag inte att jag skulle ha klarat av det..


250! Här ifrån så bestämde jag mig för att inte uppdatera mer på väggen förän att jag har nått 300.
Jag har lämnat ifrån mig blod avtryck på muren och min vänstra fotled gör av någon anledning jävligt ont.. Jag ville sluta nu, jag ville gå hem.. ducha, äta och sova..
Men aldrig att jag ger upp när jag har kommit så här långt, jag övertalade mig själv att efter att ha gjort 250 reps, så är 50 till ingenting..

Varje rep härifrån blev bara tyngre och tyngre.. På rep 290 så darrade mina armar och ben.. Dom tia sista repetitionerna som var kvar framför mig kändes som dom 290 jag gjort hittils..

299.......300!!!
Jag klarade det! Men jag är inte klar än..
301 för allting som betyder något för mig i livet..
302 som tack till Blane som inspererade mig till att göra det här..

Klockan var nu 12.38..
Något som jag trodde skulle ca 2 och en halvtimme tog mig nästan 3 timmar och 50 minuter.. Nästan 4 timmar..

Träningsvärken började kryppa sig fram redan 1 och en halv timme efteråt.. Nu kommer jag inte träna något mer tills på söndag.. Och då blir det att ta det jääävligt lugnt :p
Har aldrig utsatt min kropp för något liknande, så nu belönar jag den med massa vila för att se till så att min kropp återhämtar sig ordentligt.


Jag rekommenderar inte nybörjare att försöka sig på detta.. Hade jag vetat bättre innan jag bestämde mig för att göra detta så hade jag själv inte försökt mig på det här.. Men jag är stolt över att ha fortsatt hela vägen.
Men om någon nybörjare som läser detta ändå vill testa.. Så rekomenderar jag utföra ett mindre antal reps.. Så som 50 eller 100, och inte mer.. För det här är påfrestande mot kroppen, specielt för någon som inte har så mycket erfarenhet utav parkour.

Annars så kan jag lova er.. Det här är det jobbigaste jag någonsin varit med om.. och tro mig, jag har varit med om hård träning tidigare.. Inte nog med att det var jobbigt fysiskt, utan psykiskt också.



Min slutsatsa utav denna erfarenhet:
Även en så simpel teknik som passe-murraille är jobbig som fan efter 300 st reps..


Tack för mig

/ Joseph

Kommentarer
Postat av: Tasevski

Bra skrivet, du har en extremt stark vilja bror, hoppas du går riktigt långt!

2009-10-15 @ 18:29:52
Postat av: Atilla

Asbra bror, är stolt över dig. Och inte NOG med att jag är stolt över dig så har du även nu inspirerat mig som FAN till att göra samma task, kanske någon annan teknik men 300 utav den!



Ska ge mig på skiten så fort jag får tid :)

2009-10-15 @ 19:33:06
Postat av: Joseph

Thx :) <3

2009-10-15 @ 20:18:25
Postat av: Anonym

Atilla.. task... ha.. xD

2009-10-17 @ 01:43:23
Postat av: Anton

inspirerande! ...next up: 300 muscle-ups! :P

2009-10-17 @ 01:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0