Höst/vinter träning

Jag har kommit fram till en sak, jag älskar att träna på den här tiden om året!
Iochmed att det är halt så blir allting svårare, man känner sig som när man var en nybörjare.. Allting blir anorlunda och man vill utforska.
Man har mer kläder på sig vilket tynger ner en liten bit, vilket gör saker och ting lite, lite svårare.. Och man är mer fokuserad, halkar man så kan det göra ont.. så man måste behandla varje repetion som den första..
Man blir mer mentalt tränad..
Och nästan bäst av allt: nybörjarna håller sig borta vilket gör att man kan träna helt efter sitt eget tempo!


Jag vet inte vad man kan kalla vädret nu, sen höst? tidig vinter? Det är ju trots allt snart december.. Men det känns inte riktigt som vinter utan snö :p
Aja, det jag vet är att vädret kommer bli sämre och betongen halare.. Mitt mål är att klara av att träna i samma tempo som jag gjorde i sommras.. För om jag klarar det under vintern så kommer det bli min uppvärmning till sommarn.

Detsutom så äre avsvalkande att träna i regn! Man behöver inte ha med sig en feting vatten flaska till träningen längre! och så reducerar man chanserna att bli de-hydrerad..

Jag skulle kunna skriva oändlig lista om fördelar med träning på höst/vinter, men jag tror jag har fått fram min poäng :p

Förra vintern spenderade jag inomhus pga problem med knän, så jag fys-tränade överkropp istället.. Visst är det ett alternativ, och det är helt klart bättre än ingen träning alls.. Men att träna inne gör att man blir riktigt uttråkad, det blir helt enkelt inte riktigt samma sak..
Känslan av att komma hem och ducha bort blod, svett och smuts.. att känna att man har åstakommit något med träningen, att märka förbättringen sen förra träningen.. Att känna sig fri.. Sånt känner man inte genom innomhus träning, jag kännde inte så ialafall..

Jag ska göra det bästa av den här vintern och använda den till min fördel istället för att skita i att träna och låta kylan bli ett hinder.. Jag ska träna lika hårt om inte hårdare än i sommras..
Jag ser fram emot den här vintern^^..


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0