Lite uppdatering

Shu

Det börjar bli lite bättring i hallen nu, nybörjare går på nybörjar-passen och dom mer erfarna kan träna ifred under sin tid i hallen, vi får se till att hålla det så nu.

Vad beträffar min egen träning så kommer jag nu dom närmaste månaderna att fokusera på spänst/ben-träning utomhus och överkropps styrka inomhus. Jag kommer alltså inte träna så mycket teknik nu.
Det känns som att jag har missat något under mina två år och vill nu börja om igen, och göra det ordentligt den här gången. Just därför kommer jag lägga mycket tyngd på att bygga upp en bättre grund styrka och förbättra min kondition för att sedan börja med teknik under våren/sommaren igen.

Jag ska sikta på att ha träningsvärk efter varje pass, vilket innebär att jag måste göra passen längre och hårdare för varje gång. Jag kommer också bara träna 3 dagar i veckan så att jag kan vara säker på att min kropp återhämtar sig ordentligt, förhoppningsvis så kommer jag kunna öka antalet pass med tiden.

På fredag ska jag åka till höganäs och träna med air-wipp tillsammans med folket från Norrköping och Linköping, den helgen kommer nog bli mina sista träningar innan jag börjar om från början.

Jag vill hitta parkour andan som jag hade som nybörjare, för känner att jag tappade den någonstans på vägen.
Jag vill sprida riktig parkour, och det kommer jag inte kunna göra förän jag kommer in i mentaliteten som jag hade när jag började. Under dom senaste månaderna har jag tappat det totalt, under tiden med Team AboMente så märkte jag hur min syn på saker började förändras, och inte minst i början av hösten när parkour föreningen började.. Jag har helt enkelt blivit off-track.
Jag är en traceur och inget annat, jag vill sakta bygga upp en stark kropp som kommer hålla med mig livet ut.. Flashiga moves eller att utvecklas snabbare än vad min kropp kan klara av långsiktigt är inget som intresserar mig.

"To be, and to last"
"You have to be strong to be useful"

Kommentarer
Postat av: MrWhiskas aka Johan

True that, bro!

Det var något helt annat när man började, man hade en sådan stor respekt för allt att man inte ville annat än att lära sig. Nu har man kommit in i något som blockar andras åsikter känns det som, även fast man inte vill det.



Det är nog dags att börja om från start.



Skönt träningspass idag by the way.

2009-12-01 @ 23:45:22
URL: http://mrwhiskas.bilddagboken.se
Postat av: Joseph

Helt klart skön träning^^

2009-12-02 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0