Atcho!

Brrrr... Nös nyss..


Okeah..
Torsdagsträning, nice!

Jag som brukade hata snö och vinter.. Vilket jag fortfarande gör, förutom på tisdagar och torsdagar.

Joggandes hemfrån mot degeer så tog jag en omväg för att få upp värmen.
Möter upp med Johan och Martin, vi vill träna överkropp.. så vi går mot cat2cat.

Climb-ups och olika varianter utav armhävningar should do the trick.. 30-45 minuter senare ska Johan och Martin dra sig.. Ungefär samtidigt som då jag känner att mina armar börjar få slut på energi.. Men jag är inte helt nöjd med min träning änsålänge..
Jag bestämmer mig för att jogga i 30 min innan jag drar mig eftersom att min kondition verkligen är något jag måste jobba på.

Jag tänker ut en väg som jag tror kommer ta 30 min att jogga och börjar springa efter min tankekarta.
5 minuter senare känner jag hur min näsa domnar bort och det svider att andas.. och 2 minuter efter det så känner jag hur det börjar göra ont i undersidan av foten.. Något jag haft problem med ett bra tag.. Att det är skit kallt och jag springer i motvind och får massa snö i ögonen gör inte upplevelsen mycket trevligare..

Syftet med joggingen var inte bara konditions träning för mig, utan även mental träning. Jag tvingas ignorera smärtan och fortsätta.
Några minuter senare då min kropp börjat vänja sig så slutar det göra ont och jag känner mig inte lika seg längre, skönt.

Jag närmar mig mitt "mål" så jag tar fram min mobil för att kolla klockan, besviken ser jag att jag bara hållt på i 15 minuter.. FFFffffuuuck..
I samma stund halkar jag på en fläck is som jag inte la märke till, jag lyckas ta emot mig själv och undvika en epic faceplant.. Jag ställer mig upp och fortsätter.. 15 down, 15 to go..
Bara att jogga vidare..

15 minuter spurtar jag sista biten hem..

Och nu är jag förky-*ATCHOO*.... förkyld..
Great..


Kommentarer
Postat av: Johan

Skönt pass. Fan att du blev förkyld på köpet...

2009-12-18 @ 00:22:43
URL: http://johanwahlin.blogg.se/
Postat av: Atilla

It's the.. EYE OF THE TIGER >:)

2010-01-07 @ 03:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0